خطرناک ترین مسیرهای ریلی جهان کدامند؟

خطرناک ترین مسیرهای ریلی جهان

مسافرت با قطار قابل مقایسه با خودرو شخصی و حتی هواپیما نیست، علی رغم ایمن شدن بسیاری از مسیرهای ریلی جهان، برخی از مسیرها هستند که قدمت ۱۰۰ ساله داشته و عبور از آنها بسیار خطرناک است. البته بسیاری از این مسیرهای اگرچه خطرناک بوده اند اما حادثه های ریلی کمی در آنها به وقوع پیوسته، این در حالی است که برخی مسیرهای ریلی در برخی از کشورها با وجود ایمن بودن، شاهد رخدادهای مرگباری بوده است. در زیر خطرناکترین مسیرهای ریلی جهان به شما معرفی شده است.

این راه آهن که روی کوه‌های صخره‌ای کلرادو واقع است در قرن نوزدهم  صرفا به منظور دسترسی به معادن نقره ساخته شد اما امروزه به عنوان یک منطقه گردشگری شناخته می شود و گردشگران زیادی برای کسب تجربه‌های هیجان انگیز، این مسیر را برای سفر خود انتخاب می کنند. مدت زمان سفر با این قطار تنها یک ساعت طول می‌کشد.

 این مسیر ریلی نیز که در ارتفاع ۸۷۳ متری از آلاسکا عبور می کند در سال ۱۸۹۸ جهت دسترسی به معادن طلا بنا شد. اما با بازسازی واگنهای آن، برای جابه جایی گردشگران استفاده می‌شود. قطار بخار این مسیر همچنین به سوژه‌ای برای توریست‌هایی تبدیل شده که در جست و جو حس حفاری هستند. این مسیر ریلی به میزان بسیار خطرناکی به صخره‌ها نزدیک بوده و سالانه حدود ۴۵۰ هزار نفر از آن بازدید می‌کنند.

 این مسیر ریلی در سال ۱۹۳۲ راه اندازی شد و تکمیل آن ۲۷ سال به طول انجامید. لاس نوبس در ارتفاع ۴ هزار و ۹۰۰ متری بنا شده است و پایتخت آرژانتین را به شهر سالتا متصل می کند این مسیر خطرناک که  در مسیرش از ۱۳ پل و ۲۱ تونل عبور می کند پر از مسیرهای مارپیچی و زیگزاگی است.

Share this post